fredag 24 juli 2009

Fredag

Det är så störande för att exakt då jag trycker på nytt inlägg
och jag ska skriva vad det är för dag på titlen så har jag
ingen aning. Men jag kollade, och det är fredag.
Anyway, idag så vaknade jag runt 11 tiden.
Jag klev upp och satte på datorn och sedan åt frukost.
Och jag vet inte hur länge jag satt förrän mamma kom
och sa att hon och pappa skulle till stan och frågade om jag vill hänga med.
Min dator behöver repareras! Den har varit sönder en tag nu. ;(
Men varken jag eller pappa hittade kvittona (för garantin på datorn är kvar)
så vi måste hitta dem och sen reparera gratis! åååh! vart är kvittot??
...
Vi var iaf på stan och handlade lite småsaker och sen hem.
Och nu sitter här.... och smaskar på läkerol! rawr!

-----------------------------------------------------------------------

Jag tror jag är lite wannabe hål i byxorna.
Visst är det gina tricot som
sålde en massa "trasiga" jeans för ca 200-300 kronor?

Men varför inte ta ett par gammla jeans som ser skruttiga
ut och så bara klippa hål på dem?
Varför inte tjäna lite pengar på det?

Du behöver :
1 par gamla jeans
en sax som klarar av textil
en svart tuschpenna

Du lägger fram jeansen raka på någon platt yta.
Sedan så drar du streck med tuschpennan där du vill ha hålen.


Du kan antingen låta det vara så här eller så
går det självklart att lägga till några hål antingen lite längre upp
till låren eller ner mot fötterna. Och jag tror det inte spelar någon
roll om strecken ska vara på samma höjd som den
andra benet men jag rekommenderar nog rakt.

Sedan så tar du bara fram saxen och klipper!

Och glöm nu inte det andra benet! ;)

Det gör inget om det sticker ut trådar från hålen.
Det ser bara mer slarvigare och bättre ut!


Voila! Dina då fula jeans har förvandlats till moderna trasiga jeans!



Som jag har hört så finns det affärer som
skickar upp splitternya jeans
till samerna och dom använder dem
så de blir smutsiga och håliga och sedan
skickas tillbaks och affärern säljer byxorna dyrt.
Kan det verkligen stämma?

Som ni kanske märkt så testade jag och
jag tyckte det var enkelt och inga problem.
:)

Hare gött så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar